איך בוחרים אוכל לכלבים?

איך בוחרים אוכל לכלבים?

בימינו, המשימה בבחירת מזון לכלבים נחשבת למשימה קשה ומורכבת במיוחד, וזאת משום שעומד בפנינו מבחר ענק ומורחב של סוגי המזון השונים, ורבים מבעלי הכלבים מוצאים את עצמם תוהים לגבי סוג האוכל המתאים ביותר לכלב. אז, איך נכון לבחור אוכל לכלבים ומהו סוג האוכל המועדף ביותר על הכלב, עד כמה ניתן לפנק את הכלב בחטיפים לכלבים ומדוע צעצועים לכלב יכולים לסייע לכם בפעולת האכלה?

במיוחד עבורכם ריכזנו את כל התשובות המתאימות ביותר, כדי שתוכלו לדעת בוודאות כיצד להתמודד עם בן הבית החדש.

מה חשוב לדעת כשמחליטים לקנות מזון לכלב?

הכלבים נחשבים לבעלי החיים שמסוגלים לאכול מגוון רחב של מזונות שונים, ובכל זאת, חשוב יותר מתמיד להקפיד שהכלב שלכם יצרך אכילה נכונה ובריאה עבורו בכדי להימנע ממחלות כלבים שונות ולשמור על בריאותו של הכלב לאורך טווח שנים רבות.

הכלבים בימינו, בשונה מאשר בעבר, חייבים לקבל אוכל לכלבים עשיר בחלבונים, וויטמינים ומינרלים, סיבים תזונתיים וחומצות נחוצות לגוף ולגדילה מחנות חיות. בשוק הנוכחי, קיימים סוגים שונים של מזון לכלבים אשר באים ברמות שונות שזכו בכינויים: מזון כלבים רגיל, אוכל לכלבים פרמיום ואוכל לכלבים סופר פרמיום. בעוד, שההבדל הממשי והעיקרי בין סוגי המזון השונים לכלבים מתבטא ברמת איכותו ובסך המרכיבים החיוניים שאותו המזון מכיל.

איך בוחרים אוכל לכלבים?

אילו שיקולים נלקחים בעת בחירת אוכל לכלב?

כמובן שהשיקול הראשי ביותר מתבטא ברמת הבריאות שאותו סוג המזון מספק לכלב, ונוסף לכך, מחירו של המזון כלבים (ככה שתוכלו לוודא שאתם בהחלט יכולים לספק אחת לחודש את המזון הנדרש לכלב שלכם). כמובן שמחירו של המזון לכלבים תלוי מאוד בסוג המרכיבים השונים שימצאו במזון, ועל פי סוג רמתו. מזונות פרמיום וסופר פרמיום לכלבים עם תוספות וויטמינים וסיבים תזונתיים, יימצאו כמזונות המועדפים ביותר לכלב, וכמובן שאת הסוג המועדף אתם תתאימו על פי בסיסו של האוכל שיגיב בגיוון של בשר, דג, עוף, אחוזי חלבון ואחוזי שומן.

שיקול נוסף ולא פחות חשוב בעת בחירת אוכל לכלבים הוא ההכרות שלכם עם המזון: חשוב לוודא שהמזון כלבים שאתם בוחרים יהיה בעל תו תקן מוכר בשוק, ובכדי לוודא זאת מומלץ שתיכנסו לאינטרנט ותחפשו מידע אודות “סוגי מזון מועדפים על הכלבים”. ברגע שאתם תבחרו באוכל מוכר לכלב, אתם תוכלו לדעת באופן חד וודאי שסוג המזון הנ”ל כבר נבדק על מיליוני סוגים כלבים ואכן מכיל את כלל התוספות שרשומות עליו, והכי חשוב – בטוח לשימוש עבור הכלב שלכם.

איך בוחרים אוכל לכלבים?

איך לבחור חטיפים לכלבים?

כיום בשוק, קיים מגוון רחב וענק של חטיפים טעימים ומיוחדים לכלב אשר מגיעים על בסיס של דג, עוף, כבש, בקר ועוד. ואין ספק שהכלב שלכם רק יחלום על החטיפים הטעימים והמיוחדים – אבל, חשוב שלא להגזים בכמות החטיפים ומומלץ לפנק את הכלב אחת ליום או מספר ימים, ואפילו הכי רצוי לעשות זאת כאשר אתם רוצים לסמן לכלב שהוא עשה מעשה נכון.

לנושא הנ”ל, מתלווים גם הצעצועים לכלבים שיכולים לעזור לכלל סוגי הכלבים השונים ברצון לאכילה, וזאת משום שכאשר הכלב מרבה לשחק עם צעצועיו, לצאת לטיולים ארוכים ולהוציא מרץ (ובעיקר כלבים רבים שנמצאים באופן תכוף בבתיהם ומוצאים את עצמם מוציאים את המרץ על הצעצועים השונים), כך בעצם הצעצועים יסייעו בפעולת האכלה של הכלב. כמובן שהשיטה הזאת לא מסייעת לכל סוגי הכלבים, כי לכל כלב קיים סוג אופי שונה, ויש כלבים שימהרו לרוץ לאוכל שלהם בכל רגע בו ישימו בפניהם אוכל על השולחן, בזמן שאחרים לא ימהרו לעשות זאת.

פעמים רבות מאוד, לאחר משחק עם צעצוע לכלבים, הכלב יוציא את המרץ ומאוד ירצה לאכול, מה שבהחלט יכול לסייע לכל בעלי הכלבים שמעוניינים לבנות לכלב שלהם לוח זמנים של האכלה ויציאות מוקפדות.

איך בוחרים אוכל לכלבים?

על אילו שינויים צריך לשים לב בעת בחירת מזון כלבים?

גורם נוסף שחשוב לשים אליו לב בעת בחירת אוכל לכלבים הינו אופן היציאות של הכלבים – אם אתם שמים לב שלכלב שלכם מתחילות לצאת יציאות תכופות ורכות או מימיות, הרי שהסימן מעיד על כך שכנראה הכלב חווה רגישות לאוכל, ומומלץ להחליף עבורו את סוג האוכל. גורמים נוספים שכדאי לשים אליהם לב הם, בעיות בעור או בהתנהגות של הכלב – שכל אלו יכולים גם הם להעיד על רגישות מסוימת למזון לכלבים.

לסיום, חשוב לוודא שהכלב שלכם יצרך אוכל בריא ועשיר בוויטמינים ותוספות נחוצות, ואם אתם שמים לב לשינויים פיזיים אצל הכלב, הקפידו לבקר את הווטרינר ואולי לשקול להחליף מזון.