בעיות שיוף ציפורני חתולים

בעיות שיוף ציפורני חתולים

עזרה דחופה! בעיית שיוף ציפורניים על משטחי הבית

 

בעיית שיוף הציפורניים על גבי כל משטח בבית הינה מוכרת לכל בעלי החתולים. התוצאה של התופעה עגומה ביותר, ויכולה אף להגיע לנזקים של אלפי שקלים: החתולים שורטים עד היסוד ספות, רגלי כיסאות אפילו קירות. גם בטבע הם מנצלים את השטחים שיש לרשותם לשיוף אמצעי הלחימה העיקרי שלהם, ועושים זאת בעיקר על עצים.

בעיית שיוף ציפורניים

למה הם עושים זאת?

על מנת ללמוד להתמודד עם הבעיה המשותפת כמעט לכל בעלי החתולים, צריך קודם כל להבין את המקור שלה. הצורך של חתולים לשייף את ציפורניהם הינו טבעי במהותו. שיוף ציפורניים קשור לשני צרכים בסיסיים:

חידוש הציפורן למטרות הגנה וציד (שהרי מקור החתול המבוית והחמוד שלנו הינו ממשפחת הטורפים).
סימון שטח – החתול מתייחס לבית כאל השטח שלו, ולעיתים הוא משאיר את חותמו על הרהיטים בכדי להוכיח זאת פעם נוספת, במידה וביטחונו בנושא זה עורער.

מה עושים?

כדי לפתור את הבעיה, חשוב לשים לב לסיבה לשיוף הציפורניים: האם החתול או החתולה עושים זאת רק על מנת לעשות “מניקור”, או בעקבות עניין התנהגותי? ניתן לגלות זאת באמצעות מעקב אחרי הרגלי השיוף שלהם.

האם שיוף הציפורניים נעשה על גבי רהיט ספציפי אחד או בכל הבית? האם זה קורה ברגעים אקראיים, או במצבים ספציפיים כלשהם, למשל כשאתם נמצאים עם חברים או מבלים זמן איכות עם בן או בת הזוג? במידה וזה מתרחש במקומות רבים ובנסיבות דומות, ניתן לשער שמדובר בדפוס התנהגותי, ניסיון לקבל את תשומת הלב שלכם או להדגיש שוב את הבעלות של החתול על הבית. במידה והשיוף נעשה באופן שיטתי במקום אחד, בפרקי זמן קבועים, סביר להניח שהמטרה שלו היא פרקטית בלבד.

דרכי התמודדות

ישנן כמה שיטות לביצוע השינוי ההתנהגותי אצל החתול כדי שיחדול לשייף את ציפורניו ברחבי הבית:

רכישת משטחי שיוף ייעודיים.
אימון לביצוע שיוף במקום ספציפי.

רכישת משטחי שיוף יכולה להיות יעילה לא פחות: השוק כולל מבחר רחב של משטחים ייעודים למטרה הטבעית של שיוף הציפורניים. מוצרים אלה מגיעים בגדלים וצורות שונים ועשויים ממגוון חומרים על מנת לקלוע לטעמו של כל חתול.

מומלץ לנסות בכל פעם משטח אחר, בהתאמה לצורה שבה החתול משייף ציפורניים כיום (עולה על הספה ומשייף מלמטה למעלה, או להיפך, מתקמר למעלה, עומד על הרגליים האחוריות). מומלץ לתת חיזוקים חיוביים בכל פעם שהחתול משתמש במשטח השיוף הייעודי. במידה והסיבה לשיוף ה”עצבני” הייתה הרצון למשוך את תשומת לבכם, נסו להראות לחתול אכפתיות, להקדיש תשומת לב במידת הצורך ולהיות רגישים לצרכיו.

לא מומלץ עקירת ציפורניים!

עניין עקירת הציפורניים שנוי במחלוקת, מומחים רבים כיום לא ממליצים על ביצוע הליך זה מסיבות הומאניות, משום שמדובר בהסרה של חלק מהפרקים באצבעות. זהו הליך כואב עבור החתול הדורש תהליך התאוששות ארוך, שבמהלכו הוא עדיין צריך ללכת, לקפוץ ולחפור בחול של השירותים שלו בעזרת כפות.

הרשמו לניוזלטר שלנו
ותיהנו מהנחות ומבצעים שווים במיוחד!

[mc4wp_form id="19630"]